BETALING:

pilleovn-syd-shop.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

pilleovn-syd-shop.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.



LEVERING:

pilleovn-syd-shop.dk leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00

Køber du for over 500 kroner vil du få gratis levering med GLS til nærmeste pakkeshop. Køber du for under 500 kr. har vi en fast lav pris på 60 kroner.

I begge tilfælde vil du få en SMS/Email advisering fra GLS eller en anden transportør når pakken er klar til afhentning og i hvilken pakkeshop nærmest dig, du kan hente pakken.

Bemærk, at ovenstående priser ikke gælder for levering af træpiller da disse leveres i paller af vores leverandør.



REKLAMATIONSRET:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på pilleovn-syd-shop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

  • Du kan ikke klage over fejl eller skader, som du selv eller pille ovn/fyret er årsag til eller over almindeligt slid.
  • For (varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret”
  • Dette gælder således gløderør/el tænder som har begrænset holdbarhed ifølge producenten fra 10-60 Måneder"alt efter drift belastning og luft flow.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende,og alt skal sendes direkte til lageret. Vi henter IKKE pakker sendt til pakkeshop! 

Varen sendes til:
Pilleovn-syd-shop
Gyvelparken 24
6760 Ribe



REFUSION:

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret:

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på post@pilleovn-syd.dk.  I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

KLAGEMULIGHEDER– oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: post@pilleovn-syd.dk